Start To Art — lesdeel 2

In samenwerking met Artshizzle, Rebus Academy en met dank aan de Stichting Jan en Lieve Andries-Vanlouwe stellen we een lessenreeks voor waarin je de wereld van de hedendaagse kunst in al zijn facetten ontdekt.⁠

Deze zesdelige cursus biedt antwoord op al jouw kunstvragen. Het is een laagdrempelige en interactieve introductie voor wie vertrouwd wil raken met deze wereld. Je gaat actief in gesprek met andere deelnemers over de vele aspecten van kunst. Je ontwikkelt je eigen smaak en krijgt handvaten om over kunst te praten.

De lessen worden gegeven door Tim Vanheers van Artshizzle. Tim kent de hedendaagse kunstwereld zowel langs de buiten- als de binnenkant. Zijn aanpak staat garant voor een interactieve, toegankelijke cursus waar al je vragen welkom zijn en waar een paar mythes doorprikt worden met een kwinkslag.

De lessenreeks bestaat uit 5 lessen van 2 uur, telkens op woensdagavond van 19:30—21:30 en een extra daguitstap op de volgende data:

• 4 oktober 2023.
  • 11 oktober 2023.
  • 15 oktober 2023: extra muros uitstap.
  • 18 oktober 2023.
  • 25 oktober 2023.
  • 8 november 2023.

Lesdeel 2 — “Yeah but is it art?”

But is it art

In de eerste twee delen bekijken we het fenomeen hedendaagse kunst uit verschillende hoeken. Na deze lessen heb je een goed overzicht over wat hedendaagse kunst is en weet je ook welke stromingen en kunstenaars jij het warmste hart toedraagt.

11.10.23
19:30—21:30

Taal

Nederlands