Een digitaal museum

Welkom op de nieuwe website van Museum Dhondt-Dhaenens!

In analogie met het museumgebouw kreeg ook ons 'digitaal museum' en huisstijl een opknapbeurt met de hulp van ontwerpers ruttens–wille en digital studio Waanz.in.

De website wordt hét platform om onze tentoonstellingen, projecten en collectie te ontdekken. Het is de ‘smoel’ van het museum: een eerste introductie voor nieuwe bezoekers, een wegwijzer voor her-ontdekkers en een bron voor onderzoekers.

De content is een work-in-progress, met nog meer dan 50 jaar tentoonstellings-geschiedenis te gaan. In deze eerste fase kozen we ervoor om de kerncollectie van het museum online te zetten; vijvennegentig schilderijen en elf beeldhouwwerken geschonken aan de Stichting Mw Jules Dhondt-Dhaenens door Jules en Irma Dhondt-Dhaenens.