Goedele Bartholomeeusen nieuwe directeur MDD

De Raad van Bestuur van Museum Dhondt-Dhaenens benoemt Goedele Bartholomeeusen tot nieuwe directeur.

Bartholomeeusen nam de rol over van Antony Hudek, die het museum drie jaar heeft geleid. Met een achtergrond in kunstgeschiedenis en economie, werkte Bartholomeeusen als internationaal galeriehouder en directeur van kunstbeurzen. Bartholomeeusen leidt Museum Dhondt-Dhaenens naar een volgende duurzame fase, waarbij ze een duidelijke identiteit van MDD vooropstelt.

“MDD is altijd een plaats geweest waar kunstenaars, verzamelaars en nieuwsgierig publiek in een weelderige natuurlijke omgeving met kunst in contact kunnen komen. Het volgende hoofdstuk van MDD zal gewijd zijn aan de verdere integratie van het museum en het beeldenpark in die natuurlijke omgeving, waarbij de historische waarde behouden blijft en het museum voorbereid wordt op de toekomst. In september 2023 start de tweede renovatie die de ecologische voetafdruk van het bestaande gebouw zal verkleinen en de tentoonstellingsruimtes zal uitbreiden. MDD wordt een sterker instituut, beter in staat om de creatieve vrijheid van kunstenaars en curatoren te voeden en de kruisbestuiving van ideeën uit lokale en internationale bronnen te cultiveren. MDD wordt een levendig laboratorium waar uitzonderlijk talent kan groeien en evolueren.”

– Goedele Bartholomeeusen

Goedele Bartholomeeusen, directeur MDD. © Alex Salinas