In memoriam Bie Hooft

Op 27 juni 2023 verloor MDD een gepassioneerde bestuurder en ambassadeur.

Bie Hooft was bestuurder van de Stichting Mw Jules Dhondt-Dhaenens van 1992 tot 2020 en diende als onder-voorzitter van 2006 tot 2018. Vanaf 2018 werd ze lid van de raad van advies van het museum.

Vanaf het begin heeft Bie zich met volle toewijding ingezet voor het goed functioneren en de uitstraling van het museum. Dankzij haar steun werden talrijke projecten gerealiseerd die anders niet mogelijk zouden zijn geweest.

Haar grenzeloze passie voor kunst en haar enthousiasme waren een constante waarde voor de kunstenaars, medewerkers, curatoren, galeriehouders, vrienden en kunstliefhebbers die in contact kwamen met MDD.

We kijken met bewondering en immense dankbaarheid terug op de jarenlange samenwerking en vriendschap.

Namens alle medewerkers, bestuursleden en vrienden van MDD.