Erfgoeddag in Woning Van Wassenhove

Thuis – Storytelling in Karton en Tape

De bijzondere Woning Van Wassenhove – ontworpen door architect Juliaan Lampens – is niet zomaar een huis, maar een kunstwerk op zich. Lampens laat ons zien dat een thuis ook een plek van creativiteit en openheid kan zijn. De woning nodigt je uit om de wereld om je heen op een nieuwe manier te bekijken, en inspireert ons om onze eigen ruimtes te zien als een canvas voor onze verbeelding.

In deze workshop duiken we in het verhaal van de vorige bewoner, Albert Van Wassenhove, en ontdekken we samen de architecturale details, ruimtes en unieke persoonlijkheid van het huis. Met karton en tape ga je vervolgens zelf aan de slag om je eigen (t)huis te ontwerpen. Laat je verbeelding de vrije loop terwijl je verschillende kamers, meubels en andere elementen van jouw denkbeeldige woonst tot leven brengt.

Praktisch

• Drie knutselworkshops met verhalende elementen
  • Duur: ca. 90 minuten
  • Geschikt voor kinderen van 6 tot 12 jaar
  • Ouders en grootouders zijn welkom!
  • Inschrijven is verplicht, beperkt tot 12 kinderen per tijdslot
21.04.24