Shahpour Pouyan
Skyhigh is my place

Skyhigh is my place, dat speciaal voor MDD werd gerealiseerd, is het resultaat van meer dan twee jaar intensief onderzoek door de Iraanse kunstenaar Shahpour Pouyan en de eerste solopresentatie van de kunstenaar in een Belgische publieke instelling.

Pouyan werd geboren in Isfahan in 1979, het jaar van de Iraanse Revolutie. Skyhigh is my place vult de patio-zaal van MDD gedeeltelijk met tarwe en plaatst een omgekeerde militaire verkeerstoren in de patio. Door deze twee elementen te verenigen, roept Pouyan een beeld op van de Iraanse Revolutie van 1979 en in het bijzonder de betrokkenheid van zijn vader bij dit historische moment.

07.11.21—23.01.22

Laurens Otto

Shahpour Pouyan, Skyhigh is my place, 2021–2022. Courtesy van de kunstenaar, Galerie Nathalie Obadia, Copperfield, Lawrie Shabibi.