Artists and Friends: Kasper Bosmans & Martin Germann

In het kader van de reeks 'Artists and Friends', waarin een kunstenaar in gesprek gaat met een vriend uit een ander werkveld of discipline, verwelkomen we kunstenaar Kasper Bosmans, die in gesprek gaat met curator en vriend Martin Germann. Dit is tevens de laatste dag van de tentoonstelling 'Stories from the Ground'.

Tijdens deze sessie zullen Kasper Bosmans en Martin Germann dieper ingaan op diverse onderwerpen, waaronder de collectie van MDD en het ontstaan van hun vriendschap. Ze zullen ook inzicht bieden in de concepten, ideeën en thema's die de tentoonstelling 'Stories from the Ground' vormgeven, evenals een bespreking van hoe Kaspers werk zich verhoudt tot het centrale thema van de tentoonstelling en zijn bredere oeuvre.

Kasper Bosmans (geboren in 1990, Lommel, België) staat bekend om zijn veelzijdige en onderzoekende aanpak in zijn kunstpraktijk. Zijn werk omvat schilderkunst, sculptuur en installaties, vaak doordrenkt met historische, culturele en sociale referenties. Bosmans combineert iconografie en volkskunst met hedendaagse kwesties, en verkent thema's als identiteit, traditie en macht. Zijn recente werken richten zich specifiek op de relatie tussen mens en natuur, waarbij de grond als symbool voor verbinding en duurzaamheid centraal staat.

Clara De Decker van KLARA zal het gesprek modereren. Clara staat bekend om haar scherpe inzichten en boeiende manier van interviewen, wat een diepgaand en verhelderend gesprek zal garanderen.

We kijken ernaar uit u te verwelkomen op deze inspirerende middag!

06.10.24
Artist talk

Kunstenaar
   Prijs