Nieuwe editie Manon de Boer

In samenwerking met Kunstmuseum St. Gallen presenteert Museum Dhondt-Dhaenens de editie Cast van Manon de Boer. De editie bestaat uit 29 unieke polaroids, die elk staan voor een belangrijke inspiratie van de kunstenaar.

In de performance Ghost Party (1) en de film Ghost Party (2) gebruiken Manon de Boer en en choreografe Latifa Laâbissi de afgebeelde vazen om vorm te geven aan de vele stemmen die huizen in hun lichamen en hun denken. Dit resulteerde in een voortdurende dialoog tussen onder meer Beyoncé, Marguerite Duras, Pier Paolo Pasolini en Sophie Taeuber-Arp.

Manon de Boer: “Het gaat over de geesten in je leven, de stemmen die terugkomen en die je achtervolgen.”

Elke editie wordt geleverd met certificaat van echtheid, in een speciaal doosje ontworpen door Clara Gevaert. Van elke vaas bestaan slechts drie polaroids: één tentoonstellingskopie, de editie van Kunstmuseum St. Gallen, en deze editie.