After all, a collection is only human

Museum Dhondt-Dhaenens presenteert van 9 mei tot 20 juni 2021 de groepstentoonstelling After all, a collection is only human, met werk uit zes Vlaamse privécollecties die niet eerder samen te zien zijn geweest.

De tentoonstelling vindt plaats in de Villa Vandenbussche in Tielt, een bijzondere architectenwoning uit 1969 gebouwd naar een ontwerp van het bekende architectenbureau Konstrukto (Georges Vandenbussche & Marc Verkest) als eigen woonhuis voor mede-oprichter Georges Vandenbussche. Het werd in 2008 geklasseerd als monument.

In deze unieke woning brengt MDD een aantal werken samen van kunstenaars zoals onder meer René Daniëls, D.D. Trans, Lieve D’hondt, Jos de Gruyter & Harald Thys, Lili Dujourie, Manfred Pernice, Kelly Schacht en Jan Vercruysse, en wordt het voor MDD bekende spanningsveld tussen privaat en publiek bespeeld.

De tentoonstelling legt bovendien een expliciete architecturale verbinding tussen deze Konstrukto woning, MDD’s eigen modernistische museumgebouw van Erik Van Biervliet (1967) dat momenteel gerenoveerd wordt, de Woning Van Wassenhove (1974) van Juliaan Lampens dat beheerd wordt door het museum, en de privésfeer van de verzamelaars.

De tentoonstelling is gecureerd in samenwerking met kunstenaar Richard Venlet, in het kader van zijn permanente dialoog met het museum en gerealiseerd met dank aan Kristof Welleman en Frederic Rozier van ArchitectenWoning en de Familie Vandenbussche.

09.05.21—20.06.21
Villa Vandenbussche