Luca Frei
working spacing moving

working spacing moving is de eerste solotentoonstelling van Luca Frei in België. De Zwitserse kunstenaar (geboren in 1976, woont en werkt in Zweden) maakt sculpturen, tekeningen, performances en installaties die de grenzen tussen beeldende kunst, design, ambacht en performance laten vervagen.

working spacing moving omvat werk van de kunstenaar van 2003 tot nu, in het bijzonder een performatief videowerk dat voor deze tentoonstelling werd gemaakt in samenwerking met de danseres en choreografe Majula Drammeh.

De titel van de tentoonstelling benadrukt de rol die in Frei’s werk niet alleen wordt toebedeeld aan onze gebaren en handelingen, maar ook aan de ruimtes die daartussen liggen. De tentoonstelling wordt zo een zintuiglijke plek voor bezoekers om zich bewust te worden van het bewegen tussen objecten die tegelijk esthetisch en scenografisch zijn.

07.11.21—23.01.22

Laurens Otto