Picture this: Elke Andreas Boon

Elke Andreas Boon maakt foto’s, tekeningen en videowerk. Daarmee bouwt zij installaties waarin ze de werken met elkaar confronteert. Eind jaren 1990 werd ze bekend met haar fragiele fotografische portretten. In opdracht van Museum Dhondt-Dhaenens onderzoekt zij het zelfportret, en dit aan de hand van tekeningen, foto’s en video. Haar werk combineert een poëtische en escapistische verbeelding met een rauwe visie op onze condition humaine. Met haar werk tracht ze om op een zeer persoonlijke manier om te gaan met de fragiliteit en de pijn van de mens en zich op die manier te bevrijden van vastgelegde maatschappelijke machtstructuren.

Naast een reeks recente foto’s en tekeningen zal Elke Andreas Boon in MDD tevens een sitespecifieke installatie maken, waarin ze hyperindividuele gevoelens sublimeert tot een efemere schoonheidsbeleving.

16.01.11—13.03.11
Tentoonstelling