Artists and Friends: Shervin/e Sheikh Rezaei, Maxime Prananto & Bart Cassiman

Naar aanleiding van de 9e Biënnale van de Schilderkunst organiseert MDD een gesprek tussen Shervin/e Sheikh Rezaei, Maxime Prananto en kunstcriticus en curator Bart Cassiman. Deze artist talk maakt onderdeel uit van onze nieuwe reeks 'Artists and Friends', waarbij een kunstenaars in gesprek gaan met een vriend uit een ander werkveld of discipline. Samen zullen ze dieper ingaan op achtergrond, cultuur, samenwerking, vriendschap en de manier waarop deze elementen een rol spelen in de artistieke praktijk. Deze talk is een perfecte gelegenheid om meer te leren over het werk van de kunstenaars en hun visie op kunst.

Een belangrijk thema in deze sessie is 'grond', een thema dat centraal staat in de huidige tentoonstelling 'Stories from the Ground'. Shervin/e's werk richt zich op de complexe relatie tussen mens en natuur, waarbij ze vaak thema's zoals identiteit, migratie en de fysieke en spirituele banden met de aarde verkent. Haar kunstwerken zijn een samensmelting van traditionele technieken en hedendaagse uitdrukkingsvormen, waarbij ze materialen gebruikt die zowel cultureel als ecologisch geladen zijn.

Tijdens de talk zal de samenwerking met ontwerper Maxime Prananto besproken worden. Het resultaat van deze unieke samenwerking is te bewonderen in de tuin van het museum. Deze installatie, die de grenzen tussen kunst en design vervaagt, nodigt bezoekers uit om op een nieuwe manier na te denken over hun omgeving en de verhalen die de grond waarop we staan, met zich meedraagt.

Het gesprek zal gemodereerd worden door kunsthistorica en kunstschrijver Tamara Beheydt. Ze maakt deel uit van de kernredactie van GLEAN, en publiceert ook frequente bijdragen in andere geschreven media, zoals COLLECT en De Tijd. Ze schrijft ook tentoonstellingsteksten en portfolioteksten voor kunstenaars en treedt regelmatig op als publiek spreker bij panelgesprekken, lezingen of artist talks.

08.09.24
Artist talk

Kunstenaar

Gratis, mits entreeticket voor het museum