Meta Drčar
Frame Series, Work No. 10

Museum Dhondt-Dhaenens onthult met trots het werk Frame Series, Work No. 10 van Meta Drčar, de nieuwste toevoeging aan de Beeldentuin van het museum. De commissie is het resultaat van Drčar’s Art & Architecture Residency in 2021 in de Woning Van Wassenhove. De reflecterende aluminium sculptuur refereert aan de elementaire materialen en vormen van de Woning om lichamelijke bewegingen van de toeschouwer teweeg te brengen.

Meta Drčar (1985) is een Sloveense kunstenaar, momenteel woonachtig in Arbois, in Frankrijk. Ze creëert plaatsgebonden performatieve sculpturen die architecturale omgevingen activeren om de ruimtelijke gewaarwording van de toeschouwer te bevorderen.

Frame Series, Work No. 10 is de derde jaarlijkse commissie voor de Beeldentuin, na untitled 2018 (the infinite dimensions of smallness) van Rirkrit Tiravanija in 2021 en Hagioscoop van Atelier Van Lieshout in 2020.

25.08.22—17.09.23
Langdurige installatie
Beeldentuin

B-9831 Deurle

Meta Drčar, Frame Series, Work No. 10, 2022.