MDD Talks #3 – Naar een phygital museum?

Fysieke tentoonstellingsruimtes, erfgoed en kunstwerken worden steeds meer op een digitale manier gereproduceerd en geconsumeerd. Wat is het potentieel van digitale tentoonstellingen en hoe digitaal kunnen we gaan?

In deze online talk met Frederik De Wilde (kunstenaar), Axel Clissen (architect) en Marjan Doom (directeur Gents Universiteitsmuseum) tasten we de limieten en mogelijkheden af van de digitale ervaring en de invloed ervan op de fysieke beleving van musea, collecties en cultuur. Gemodereerd door Jan(us) Boudewijns (MDD).

Sprekers

Frederik De Wilde

Kunstenaar Frederik De Wilde studeerde beeldende kunst, mediakunst en filosofie. Zijn artistieke praktijk situeert zich op het snijvlak van kunst, wetenschap, technologie en design. De Wilde onderzoekt de radicale verschuivingen die technologie oplegt aan de samenleving en omgeving.

Axel Clissen

Axel Clissen is een Belgisch architect, designer & docent en medeoprichter van het in New York en Brussel gevestigde architectuurbureau Socle. De studio is thuis in kunst en cultuur, streeft luxe in verdichting na en verkent fysieke en digitale totaalervaringen.

Marjan Doom

Marjan Doom (UGent) verrichtte als dierenarts onderzoek op de anatomie van het bloedvatenstelsel. Vandaag exploreert ze als directeur van het Gents Universiteitsmuseum de taal tussen wetenschap, kunst en samenleving.

24.04.21
   Taal