Autumn Academy: It is part XLII of an assemblage

Van 6 tot en met 8 oktober 2023 organiseert KASK & Conservatorium een Autumn Academy in Museum Dhondt-Dhaenens (MDD) vanuit het project de Nomadic School of Arts. Het gehele museum en de Beeldentuin wordt gedurende dat weekend beschikbaar gesteld aan 15 studenten van alle richtingen binnen KASK & Conservatorium.

Tijdens deze Autumn Academy wordt het begrip ‘collectiviteit’ verdiept en uitgebreid door een verband te leggen naar socio-ecologische vraagstukken van deze tijd. Studenten (Bachelor en Master) van het KASK & Conservatorium zullen gedurende een lang weekend in MDD samenkomen onder leiding van it is part of an ensemble om de vraag: over wie en wat we het hebben als we ‘we’ zeggen? theoretisch en praktisch te verkennen.

De Autumn Academy wordt geleid door leden van it is part of an ensemble en Isabel Burr Raty in samenwerking met de richting Performance van het KASK en Laurens Otto, curator MDD.

Vrijdag 6 oktober

• Vrijdagmiddag: Verzamelen in KASK & Conservatorium (Campus Bijloke). Kennismaking en publieke screening film it is part XXX of an ensemble, and this ensemble is no longer necessarily ceremonial (2021) van it is part of an ensemble
  • Vrijdag avond: reis naar MDD, gezamenlijk diner, inrichting slaapplekken.

Zaterdag 7 oktober

• Zaterdagochtend: bespreking van teksten uit vooraf samengestelde reader.
  • Zaterdagmiddag: gezamenlijk doen van theoretisch en praktisch onderzoek.
  • Zaterdagavond: gezamenlijk koken en eten. Voortzetting van het onderzoek en voorbereiding publieke presentatie.

Zondag 8 oktober

• Zondagochtend: voorbereiding presentatie.
  • Zondagmiddag 14:00: publieke presentatie onder leiding van Isabel Burr Raty
  • Zondagmiddag: gezamenlijke reflectie en afsluiting.
  • Vervoer terug naar KASK & Conservatorium (Campus Bijloke).

Aanmelding

• Deadline aanmelding: 30 september 23:59, bevestiging deelname kort daarna.
  • Autumn Academy is open voor studenten KASK & Conservatorium, voor alle richtingen, zowel bachelor als master.

Deelname

• Gratis, maar slaapspullen zijn zelf te voorzien (luchtbed, slaapzak). Met tent is overnachting in de tuin van het museum mogelijk. Mocht dit lastig te regelen zijn of heb je andere voorkeuren, geef dit dan aan bij je aanmelding, dan kijken we naar de mogelijkheden.
  • Er worden gezamenlijke maaltijden voorzien op vrijdagavond, zaterdagmiddag+avond en zondagmiddag.
  • Transport: vanuit KASK & Conservatorium (Campus Bijloke) naar MDD (Museumlaan
    14, Deurle) op vrijdagavond en MDD terug naar KASK & Conservatorium
    (Campus Bijloke) op zondagmiddag wordt voorzien.
  • MDD beschikt over toiletten, 2 douches, maar de overnachting blijft ‘festival-achtig’.
  • Volledige aanwezigheid van vrijdag tot zondag is verplicht.
06.10.23—08.10.23

In samenwerking met